Ostoehdot

1. Rekisteröityminen
Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä.
Asiakas voi halutessaan rekisteröityä Kansallisgallerian asiakasrekisteriin ilmoittamalla tarvittavat tiedot. Ilmoittamalla sähköpostiosoitteen voi tilata Kansallisgallerian verkkokaupan uutiskirjeen.

2. Tilausvahvistus
Kun tilaus on vastaanotettu, tilausvahvistus lähetetään ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Kansallisgallerian verkkokauppa on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Kansallisgalleria pidättää kuitenkin oikeuden olla toimittamatta tuotetta, jos varastosaldo on ollut virheellinen. Tällöin tilaus perutaan ja asiakkaalle palautetaan mahdollisesti jo suoritettu maksu

3. Hinnat
Voimassa oleva hinta on hinta, joka on Kansallisgallerian verkkokaupan hinnastossa. Hinnat ovat voimassa vain Kansallisgallerian verkkokaupasta tilattaessa.
Kansallisgalleria pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

4. Toimitus
Kun tuotetta löytyy varastosta, tilaus lähetetään viipymättä. Toimitusaika Suomessa on yleensä 2–4 työpäivää tilauksesta vastaanottamisesta.

Toimituskulut Suomessa ovat kaikille lähetyksille 8 euroa postitoimipaikkaan toimitettuna, 20 euroa kotiin kuljetettuna. Ilman toimitusmaksua tilauksen voi noutaa Ateneumin tai Kiasman museokaupasta valitsemalla toimitustavaksi ”nouto museokaupasta”. Kansallisgallerian verkkokaupan kotimaan toimitukset hoitaa Suomen Posti.

Toimituskulut lähetyksille EU-maihin on 20 euroa, muihin Euroopan maihin 35 euroa, muihin maihin 40 euroa.

5. Maksaminen
Suomeen toimitettavien tilausten maksaminen tapahtuu Klarna Checkout –palvelun kautta. Voit valita maksutavaksi Klarna-laskun, maksaa tilauksen heti verkkopankissa tai luottokortilla. Lue lisää: Klarna Checkout

6. Palautukset
Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet alkuperäisissä pakkauksissaan neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteiden vastaanottamisesta. Palauttaminen on tällöin asiakkaalle maksutonta. Lähetyksen mukana on tarkemmat ohjeet palautukselle. Palautettujen tuotteiden hinta hyvitetään heti kun olemme vastaanottaneet ja tarkistaneet palautettavan tuotteen.

Jos lähetys on vaurioitunut kuljetuksessa tai se on muuten virheellinen, ota välittömästi yhteys asiakaspalveluumme (museoshop@kansallisgalleria.fi, puh 0294 500 381, ti-pe klo 10-15) sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

7. Riitojen ratkaisu
Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.